NG Dergi - Sayı 33 - page 79

79
“Aşktaki adrenalini doğru
dozlardakullanmak lazım”
Oynamayan, ‘olan’ oyunculardanbiri o. İzleyiciye rolününduygusunu ışıkhızıylaaktarabilme
yeteneğine sahip…Son yıllardadizi izleyicilerinin yakından tanıdığı vebüyükhayranlıkduyduğu
AyçaBingöl’denbahsediyoruz. Bingöl geçtiğimiz yıl,UğurYücel’in elinden çıkma “Benim
Dünyam”adlı sinema filmiylede sinemaseverleri büyüledi. Şimdi ‘BenimadımGültepe’ adlı
dizede ‘Gülümser’ karakteriyle yine televizyon izleyicisiylebuluşanBingöl, hayat öyküsünü ve
hayat algısını geçtiğimiz ay kaybettiğimiz gazeteciArdaUskan’abütün içtenliğiyleanlattı.
Sonuçtaüç yıllık ‘belalısı’ Cemile’denkurtulup, geçtiği-
mizyılbirsinema filmi, tiyatrovebuyıldayenidizi çalışma-
larına başladı Ayça Bingöl... Bu durum heyecanlandırıyor
musizi?
Sinema filminin çekimi “Öyle Bir Geçer Zaman Ki”nin he-
men bittiği günlere denk geldi. Sonra da kamera macerasına
biraz ara verip tiyatroyadönmek çok hoşumagitti doğrusu...
Önce biraz filmden bahsedelim isterseniz... Uğur
Yücel’in yönettiği, Beren Saat’le birlikte oynadığınız
“BenimDünyam” çokbeğenildi...
Bu filmin orjinalini beş-altı sene önce izlemiştim... “Black”
adlı bir Hint filmi... Senaryosunu, kurgusunu çok beğenmiş,
çok etkilenmiştim...
BirHint hikayesi nasıl Türkiye’yeadapteolabiliyor?
Aslında bu Hint hikayesi değil; Helen Keller isimli bir kadı-
nıngerçekhayat öyküsü. Bununpekçok remake’i var.Mesela
Amerikalılar “MiracleWorker” diye yapmışlar.
HelenKeller’ıngerçeköyküsünedir?
Kör ve sağır bir kadın. Yedi dil konuşuyor, iki üniversiteme-
zunu. O yüzden etkili bir hikaye... Hint olmuş, Yunan olmuş,
Amerikalı olmuş hiç önemli değil; çünkü ortada gerçek bir ha-
yat hikayesi veo kadınınbirmucizeyi başarması var.
Doğuştankör vesağırbir insandanmı bahsediyoruz?
İki yaşındaykenbirhastalıksonucuduymavegörmeyetilerini
kaybediyor.Bir öğretmeni var veonuhayatabir şekildekazandı-
rıyor.Hikayeninözüokadar etkili ki banabu teklif gelincehemen
üzerineatladım.UğurYücel deçokçalışmak istediğimbir yönet-
mendi... BerenSaat ilebirlikteçokgüzel bir ekipolduk.
Sizin rolünüzhangisiydi filmde?
Dört farklı yaşta kızın annesini oynadım. Kız bebekken 20’li
yaşlarda bir anne, sonra sekiz yaşına gelince onu akıl hasta-
nesine kapatmamak için mücadele eden, ona hocasını bulan
ve umuda inanan bir kadın. Derken kız büyüyor, Beren olup
üniversiteyebaşlıyor...
Odönemdemakyajla yaşlandınızherhalde...
20’li yaşlardamakyajlagençleştirme yaptılar, 30-40 yaşları-
mı kendim gibi oynadım... 60’lı yaşlarda yinemakyaja başvur-
duk tabi...
Anlattıklarınıza bakılırsa “Benim Dünyam” biraz sa-
nat filmi kokuyor. Buda insanı korkutuyor...
Aslındagişe filmi. (Gülüyor)Uğur, bununsanat filmi olmasını
istemedi. Bu işinesprisi tabii... Biz sinema sanatını icraetmeye
çalışıyoruz. Sanat filmi derken bahsettiğiniz şey rengi, dokusu
ise; “Benim Dünyam” öyle bir film değil. Aydınlık, duygusu ve
ritmi yüksekbir film. Ve sonuçtabiz sinema sanatını icra etme-
ye çalıştık. Sanat filmi-gişe filmi demek çok saçma bir ayrım.
Benim için iyi film, kötü film var sadece. Umarım iyi bir filmola-
rak hafızalarda yer etmiştir.
“Modabenimmahallem”
Şimdi gelelim diğer tutkunuza, tiyatroya... Haluk
Bilginer ile “Nehir” isimli bir oyununuz var. 2013 Nisan
ayındanbu yanadevamediyor.
Aslında bu oyunun provalarına geçen sene başladık ama
dizi devam ettiğinden sürdürmem mümkün olmadı. “En iyisi
seneyeEkim’ebırakalım ve kafamız rahat çalışalım” dedik. So-
nuçtageçen yıl başladı. Bu yıl dadevam edecek.
Nasıl bir oyun “Nehir?”
Jez Butterworth’ün bir eseri. Aynı yazarın ‘Jerusalem’ adlı
oyununuAmerika’daseyretmiş, bayılmıştım.Kadınerkek ilişkisi
1...,69,70,71,72,73,74,75,76,77,78 80,81,82,83,84,85,86,87,88,89,...116
Powered by FlippingBook