NG Dergi - Sayı 33 - page 72

72
SANATVE
PORSELEN
A
ndyWarhol ve birçok dünya sanatçılarının resimlerine
taşıdığı pop ikonu, Hollywood’un efsane ismi Marilyn
Monroe, bu kezBahri Genç’in fırçasındanKütahyaPorselen’in
beyaz servis tabağı üstünde bir kez daha ölümsüzleşiyor. Son
dönemdebüyükbir tutku ileyenidenportreçalışmalarınaağırlık
veren sanatçı, uzun yıllar önce İstanbul’da bir yapının duvarı-
na boyadığı, sonra da sanki ikinci kez ölümünü yaşarcasına,
yıkılan duvarla birlikte yok olan Marilyn portresi, ona verilmiş
bir sözün sanatçı tarafından adeta yerine getirilişidir. “Marilyn
deölümeyazgılıydı herkesgibi, yeryüzünebırakılmışlığı içinde...
Büyük yıldızlar bir kez parlardı ya, o da öyle oldu. Parladı ve
sönüp gitti kendini saklayarak bilinmezliğin ardına... Sevdalı bir
sessizliği bırakarak ardında... Ne ki, fırtınalı yaşamından gelen
yalnızlığı,mutsuzluğu vegençyaştabir yıldızgibi dünyadanka-
yıp gitmesinin acıklı öyküsü, onu bütün zamanların düş kadını
kılıpmitleştirdi.”
Bahri Genç’in yüreğinin ıssız bir yerinde yeryüzünün ışığına
kavuşan Marilyn; sanatçının soluğuna değdirdiği fırçasıyla ha-
yat öpücüğünübulur yeniden: Canlandıran, yeryüzüne çağıran
öpücüğü... Sanatçının bir güz yaprağı gibi içindeki fırtınalarda
gezdirdiği o düş kadın, romantizmin lirik coşkusu içinde de-
ğişik yüzleriyle gülümserken yeniden bulgulanır gibidir. Eski
zamanların yalazları çırpınır yeniden gözlerinde eski bir kent
gibi görkemli. Bir melodiyle yan yana yürüyen doğaya koşut
Ozanca
ses veren
bir fırçanın
yüzlerdeki
serüveni
BahriGenç’in yüzlerdeki
anlamları irdeleyen
portreleri, onun
benliğinden taşananlam
öğeleridir. Kütahya
Porselen’inbeyaz servis
tabağı üstüne, onun
Hollywood ikonuMarilyn
Monroe’yu resmettiği bu
resmi de kendisiyle girdiği
diyalogdanbaşkabir şey
değil aslında.
Yazı Ruşen Eşref Yılmaz
1...,62,63,64,65,66,67,68,69,70,71 73,74,75,76,77,78,79,80,81,82,...116
Powered by FlippingBook