Previous Page  31 / 108 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 31 / 108 Next Page
Page Background

BIR

mücevher parçası sahibiyle tutarlı

çağrışım içinde olmalı, taşıyıcısının

güzelliğini tamamlamaya yönelik

aksesuarla bu işi başarmak zor, diyen

mücevher tasarımcısı Sevan Bıçakçı’dan

kuyumculuk mesleği ve çalışmaları

hakkında bilgiler aldık.

Kuyum işine kuyumculuğa olan

ilginizi ne zaman fark ettiniz?

Rahmetli Hovsep Usta’mın yanında çırak

iken fark ettim. Atölyesine girişim de oku-

yarak adam olmam konusundaki ümitlerini

yitirmiş rahmetli babamın yönlendirmesiy-

le gerçekleşmişti.

Bu konuda çalışmaya nasıl

başladınız?

Tipik çıraklık şeklinde başladı. Üç yıl bo-

yunca görevim atölyeyi derli toplu tutmak

ve tezg

â

hta çalışırken ustamı dikkatle iz-

leyip sadekarlık işine aşinalık geliştirmek

oldu. Sonrasında ufak tefek işleri bana

paslamaya başladı. Ustalığın ötesinde ne-

redeyse babam kadar sevdiğim ve saydığım

bir insandı Hovsep Ustam. Benim ayarım-

da meraklı ve hareketli bir çocuk başkası-

na düşse her gün azar işitiyor, dayak yiyor

olurdu. Belki de gerçekten çekilecek adam

değildim. Ustamın sabrı sayesinde bu işi

sevmemmümkün olmuştur.

İlk kişisel koleksiyonunuzu

hazırlamanız nasıl oldu?

Modelcilikte büyüme girişimim iflasla son

bulunca haydi dedim, ya şimdi ya hiç… Yıl-

lardır hayalini kurup da bir türlü üretme

imk

â

nı bulamadığım işlerin üstüne eğilmek

için bu belki de son şanstı. 2002 yılı boyun-

ca borç harç parayla ilk kişisel koleksiyonu-

mu hazırladım. Derdim, doğup büyümüş ol-

duğum, kişiliğimi adamakıllı şekillendirmiş

olan İstanbul’un ruhunu temsil eden bir tarz

yaratmaktı. Ayasofya’nın birbirinden güzel

sürüyle selatin camiye esin vermiş formunu

temel almaya karar verdiğimde renkli doğal

taşları cami ve kilise kubbelerini andıran

tombul formlu yüzüklerim birer birer or-

taya çıkmaya başladı. Sonraları bu taşların

boş görüntüsü beni rahatsız etmeye başladı

ve içlerine bir şeyler oymaya çalıştım.

Tasarım çizginiz zaman içinde

değişti mi?

Çizgim değişmemiştir ama bazı cesur de-

neme-yanılmalar sayesinde yeni birtakım

üretim teknikleri geliştirmeyi başardık. Bu-

lunduğumuz noktada bunların bir kısmının

dünya çapında patent sahibiyim. Bir yandan

da, zamanla gelen ticari başarı ve ekonomik

rahatlama çok daha değerli malzemeler,

elmaslar, zümrütler vs, kullanmama imkân

tanır oldu. Sözün kısası çizgi değişmese de

daimi olarak evriliyor. Kendini devamlı tek-

rarlayan biri olmak istemem.

İlhamınızı nelerden alıyorsunuz?

PARILDAMAKTAN ÖTE IŞLEVI, ANLAM DERINLIĞI OLAN,

ESTETIK VURGUNUN ÖNÜNE ÇIKTIĞI IŞLER ORTAYA

KOYMAYI AMAÇLAYAN MÜCEVHER TASARIMCISI

SEVAN BIÇAKÇI HER ÇALIŞMASI SANAT ESERINE

DÖNÜŞEN ÜRÜNLERIYLE BÜYÜLÜYOR.

YAZI

ZELİHA KÖŞLÜ

TASARIMLAR

nefes kesen

ŞUBAT -MART -NİSAN 2017

NG

31