NG Dergi - Sayı 33 - page 65

65
19
66yılındaBatman’dadünyayagelenAhmetGüneş-
tekin, kendini her zamandoğupbüyüdüğü toprak-
larda yaşamış medeniyetlerin hemmirasçısı, hem de taşıyıcısı
olarak gördüğünü söylüyor ve bu mirasın farkına daha çocuk
yaşta varmanın yaşamına da yön verdiğini düşünüyor. İlk ve
ortaöğrenimini doğduğukent olanBatman’da tamamladı.Gü-
neştekin, ilk atölyesini 1997 yılında Beyoğlu’nda kurdu. 2003
yılında ‘Karanlıktan Sonraki Renkler’ adıyla ilk büyük sergisini
açtı.AnadoluveMezopotamya’yı gezmeyebaşladığı dönemde
‘Güneşin İzinde’ belgesel projesini hayata geçirdi. 2010’da da
Beyoğlu’nda Güneştekin Sanat Merkezi’ni kurdu. İlk uluslara-
rası kişisel sergisini 2013’te Venedik’te açanGüneştekin, aynı
yıl Marlborough Gallery’nin sanatçıları arasına dahil oldu. Ah-
met Güneştekin son iki yıldır uluslararası sanat merkezlerinde
kişisel sergiler düzenliyor, uluslararası çağdaş sanat fuarları ve
bienallere katılıyor. Eserleri dünyanın önemli koleksiyonları ara-
sınagiren sanatçı ile keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.
Ne zaman ressamolmayakarar verdiniz?
İnsanın bir şey olmaya karar vermesinin olanaklı olduğunu
düşünmüyorum.Bir şeyolmayakarar veremezsiniz, ancakken-
dinizi özgürbırakırsınızve içinizdekendiliğindenbazı düşünceler
gelişir. Daha beş-altı yaşlarında iken çizgilerle ve boyalarla dış
dünyamdaki nesneleri algılamaya ve düşüncelerimi ifade etme-
yeyöneldiğimi anımsıyorum.Oyüzdende ressamolmayakarar
verdiğim bir an olmadı. Ben de her insan gibi anlamsız sesler
yanında şekiller çizerekbaşladımdışdünyayla iletişimkurmaya.
Çizdiğim resimler çok farklıymış. Çevreden olumsuz tepkiler al-
malarına rağmen, ailembeni hepdestekledi.O yaşlardabüyük-
lerimden dinlediğim kahramanlık destanları, mitolojik öyküler,
aşk hikayeleri, tarihi olaylar ve sözlü anlatıların dünyayı algılama
şeklimi biçimlendirdiğini ve ürettiğim eserlere yansıdığını düşü-
nüyorum. Resimleolan serüvenimbu şekildebaşladı.
İyi bir ressamı nasıl tanımlıyorsunuz?Sergilere katıl-
makmı, satış yapmakmı önemli?
Benim için sanatçı; söyleyecek sözü, anlatacak hikayeleri
olan ve bunu görselleştirebilmenin kendine özgü yöntemlerini
bulabilmiş kişidir. Bilginin peşinde koşmaktan vazgeçmez. Bu
yönelimde bir sanatçının eserlerine maddi kazanımlar yönün-
denbakmasınınmümkünolamayacağını düşünüyorum.
Resimlerinizdeetnik renkler veAnadolu kültürlerinin
izleri gözlemleniyor.Resimlerinizdesorunsallaştırdığınız
meseleler nelerdir?
Anadolu, Mezopotamya ve Yunan kültürlerine ait mit,
efsaneler ve sözlü anlatılar ana temalarım. Anadolu ve
Mezopotamya’nınmitolojisini ve tarihini araştırmaya1997 yılın-
da başlamıştım. 2003 yılına kadar sürdürdüğümbu araştırma-
larımı; derlediğimmitolojiköykü,masal, hikaye, destan, söylen-
cegibi sözlü anlatıları tuvale taşımayabaşladım.
Sizce iyi bir sanatçı kimdir?
İyi ve kötü kavramları her dönemde yeniden tanımlanmış-
tır. Bu kavramlar üzerinden bir sanatçıyı tanımlamanın doğru
olmadığını düşünüyorum. Asıl belirleyici olan, iz bırakmak ve
evrensel değerleri benimsemektir. Ancak bu izi bırakabilenler
yüzyıllar sonra farklı bir çağda yaşamış insanlarındüşüncelerini
etkileyebilir ve sanat tarihinde hak ettikleri yeri alabilirler.
Mimar Sinan Üniversitesi Resim Bölümü’nü kazan-
mışolmanıza rağmeneğitiminizedevametmediniz?Bu-
nunnedeni nedir?
Akademiyi kazandım, fakat düşüncelerimi geliştirebilece-
ğim, dışa vurabileceğim bir alanı yaşamımda bana açama-
yacağını fark ettim. O zamana kadar yapılmış ve denenmiş
olan teknikleri kullanmak yerine sürekli deneme yanılma yön-
temleriyle öğrenmeyi tercih ettim. Anadolu ve Mezopotamya
seyahatlerimde elde etmiş olduğum bilgi ve o dönem içinde
yaptığımdeneysel çalışmalar sonucunda kendi resim tekniğimi
oluşturdum. Akademik eğitimime devam etseydimbu noktaya
ulaşamazdım.
Edebiyat, müzik ve plastik sanatlarda kimlerden il-
hamalıyorsunuz?Sizi besleyenunsurlar nelerdir?
Edebiyata çocukluk yıllarımda ilgi duymaya başlamıştım.
YaşarKemal’ineserleri düşüncelerimi önemli ölçüdeetkilemiştir
ve etkilemeye de devam ediyor. Cervantes’in Don Kişot’unun
edebiyat tarihinin temel eserlerinden biri olduğunu düşünüyo-
rum ve tekrar tekrar okumaya çalışıyorum. Modern edebiyatın
enönemli referanslarındanbiri olarakBalzachem romanlarıyla,
hem de yaşam öyküsüyle benim algı dünyamı biçimlendiren
yazarlardanbiridir. Aynı zamandaManoloValdés veAnishKa-
poorgibi yenilikçi fikirlergeliştiren, şaşırtıcı eserler üretensanat-
çıların eserlerini de takip etmekten keyif duyuyorum.
İzleyicilerinizle nasıl bir ilişki kuruyorsunuz? Takipçi-
lerinizden aldığınız geri dönüşlerin sanatsal yaratım sü-
recinizebir etkisi oluyormu?
Yaratım sürecinde son derece içe dönük olurum. Odakla-
narak çalışmamgerektiği içindış dünyadangelen seslere ken-
dimi kapatırım. Aldığım yorum veeleştiriler benim içinönemlidir
elbette; bunları öğrenmeyi her zaman isterimamadüşünceleri-
mi bu etkiler olmadangeliştirmeyi tercih ediyorum.
Atölyenize ne zaman taşındınız? Bütün üretimini-
zi burada gerçekleştiriyorsunuz ama bir yandan galeri
gibi eserlerinizidesergiliyorsunuz.Mekanı açıkbirgaleri
olarakkullanmayı düşünüyormusunuz?
Beş-altı yıldır bütüneserlerimi, yenilemesüreci devameden
1...,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64 66,67,68,69,70,71,72,73,74,75,...116
Powered by FlippingBook