NG Dergi - Sayı 28 - page 95

95
Güral Sapanca
Dış cephelere dik olarak uygulanan
seramik panolarda Türk çini sanatındaki
bitkisel kökenli stilize edilmiş, geometrik
ve Rumi motifler, şamotlu kil kullanarak
yorumlanmış. İçinde helezon şekli
bulunan irili-ufaklı seramik boncuklarla
panolara hareketlilik; mercan kırmızısı ile
tasarımlara canlılık kazandırılmış. Yer yer
şamotlu kilin doğal rengi kullanılmış, renk
tonlarında turkuaz tercih edilmiş.
Otelin iç duvarlarına,
merdiven ve asansör
boşluklarına uygulanan
seramik panolara yine
Rumi motifler işlenmiş.
Otelin konseptine
uygun olarak panolarda
inci beyazı kullanılmış,
böylece uygulanan
çalışmalar iç ve dış
mekanlarda bütünlük ve
devamlılık kazanmış.
V
Zafer Havaalanı
Zafer Uluslararası Havalimanı’nda, yatayda 4x13 metre ebatlarında seramik panosu bulunan Zeliha
Yılmaz’ın çıkış noktası, Kütahya-Altıntaş havzasını yaşam alanı olarak seçmiş, Anadolu’nun en iri kuşları, Toy kuşları. Uçarken
kanat açıklığı 170 santimi bulan Toy kuşu (otis tarda) nesli dünya ölçeğinde tehlikede olan, ‘hassas’ (vulnerable) kategorisinde
sınıflandırılmış, avlanması yasaklanmış ve koruma altına alınmış bir tür. Havalimanındaki çalışmasında bu temayı işleyen sanatçı,
Kütahya çinilerinde kullanılan bitkisel motif ve renklere de yer vermiş. Kuşun kuyruk kısmında uzun ve ince dallar üstüne yerleştirilmiş
hatayi motiflerinden şakayık ve laleler oluşturmuş, uzun hançerli lacivert yapraklarla bir bütünlük sağlamış. Helezonlu boncuklar ve
dönen ince-uzun parçalarla tasarımına dinamizm kazandırmış. Zeliha Yılmaz, çalışmalarına Sema Güral Sürmeli tarafından kurulan
fabrika bünyesinde yer alan seramik atölyesinde devam ediyor. Toprakla insanın birbirine benzediğini düşünüyor sanatçı, çünkü
topraktan yaratılan insanoğlunun hayat serüveni de doğal olarak burada söz konusu olan seramik toprağı ile aynı...
1...,85,86,87,88,89,90,91,92,93,94 96,97,98,99,100