Previous Page  13 / 116 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 13 / 116 Next Page
Page Background

KASIM-ARALIK 2016

NG

13

Heykellerin dili

Funda Tarakçı, heykellerinin çoğunda kullandığı turkuaz cam blok kaideler sanatçı-

nın çok sevdiği denize ve suyun gücüne olan tutkusunu dile getirmekte, ışığı geçiren

ve yansıtan cam malzemeler, sanatçının bronz figürleriyle birbirlerini tamamlamak-

tadırlar. Ana tema özgürlük, sanatçının her işinde karşımıza çıkıyor. Okyanusla-

rın, göllerin derinliklerinde, bulutların üzerinde, kuşların kanat detaylarında…Datça

UKKSA (Uluslararası Knidos Kültür Sanat Akademisi) dışında kişisel heykel sergisi

açmayan sanatçı, İstanbul’daki bu ilk kişisel heykel sergisinde yine kadın, deniz,

denizden gelen canlılar, kuşlar ve bütün bunları birleştiren özgürlük temasını kanatlar

kullanarak işliyor. Sanatçı, bronz figürlerini çoğunlukla cam bloklara sabitleyerek

metalin sertliğini mavinin ve beyazın tonlarıyla yumuşatıp bizleri yazdığı öykülerin,

zihninde var olup henüz yazılmamış romanların sırlarla dolu dehlizlerinde gezdi-

riyor. Mevlana’nın ülkesinde yetişmiş, mistik eğilimli sanatçı sürrealist, figüratif ve

sembollerle dolu eserlerinde geçmişe göndermeler yaparken hayatın neşesini ve

hüznünü birlikte yansıtıyor. Etiler Key Art Sanat Galerisi’nde 3 Aralık-13 Aralık tarih-

leri arasında görülebilir.

Derin

kurgu

Öyküleriyle

The

Guardian’ın ‘İlk Kitap

Ödülü’ne layık görü-

len Zimbabveli yazar

Petina Gappah’ın

okurlarından tam not

alan romanı ‘Hafıza

Defteri’, Altın Kitaplar

etiketiyle raflardaki

yerini aldı. ‘Hafıza

Defteri’ isimli kitabıy-

la, geçmiş ile şim-

di arasında gidip

gelirken, yoksul mahalleleri ile zenginlerin

banliyölerinde akıp giden etkileyici bir hi-

kaye anlatıyor bizlere. İncelikle işlenmiş bir

kurguya kendimizi bırakırken, bir yandan

da sistemin kurbanı sıradan insanların ıs-

tırap dolu yaşamlarına tanıklık ediyoruz.

www.altinkitaplar.com.tr

Sınırlara sığmayan

‘Grenzenlos-Sınırsız II’ isimli sergi, 20

Eylül’de Avusturya Graz’da Galerie Blaues

Atelier’de açılıyor. 15 Ekim’e kadar açık ka-

lacak serginin küratörlüğünü ünlü Slovenya-

lı Sanat Eleştirmeni Mario Berdic yapıyor.

Sanatçı Ahmet Özel, “Sınırsız konseptli bir

sergiyle Avrupa’nın değişik ülkelerinden sa-

natçılara” konuyu tartışmaya açmaları için

çağrıda bulunuyor. Sergi, iletişim farklılıkla-

rındaki ayrışmayı ve tinsel sınırları ortadan

kaldırmayı güçlendirici bir içeriği öngörü-

yor. 2011 yılında ‘Sınırsız I/Boundless I’

sergisi ile manifestosunda savaşlara ve sı-

nırlar üzerinden kurulan hegemonyalara bir

karşı duruş olarak yola çıkan sergi ile sergi-

ye katılan eserlerin sınırsız bir yolculukla ken-

dilerini her coğrafyada ifade edebilmeleri

amaçlanmıştı. 2015 yılında İstanbul’dan

tekrar demir alan sergi, Rusya’da iki; İn-

giltere, Bulgaristan ve Slovenya’da iki kez

sanatseverlerin karşısına çıkmıştı. Şimdi ise,

20 Eylül’de katılan yeni sanatçılarla birlikte

sanatseverlerin karşısına çıkıyor.

www.galerie-blaues-atelier.at

Tasarımın İstanbul hali

İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından Enka Vakfı, Petkim ve VitrA eş spon-

sorluğunda gerçekleştirilecek 3. İstanbul Tasarım Bienali, 22 Ekim’de kapılarını

ücretsiz olarak ziyaretçilerine açıyor. ‘Biz İnsan Mıyız? Türümüzün Tasarımı: 2

Saniye, 2 Gün, 2 Yıl, 200 Yıl, 200.000 Yıl’ başlığı altında insan ve tasarım

arasındaki ilişkiye odaklanacak bienal, 20 Kasım’a kadar devam edecek. 2

saniyeden geçtiğimiz 200.000 yıla kadar uzanan bir zaman dilimine yayıla-

cak 3. İstanbul Tasarım Bienali’nde 13 ülkeden tasarımcı, mimar, sanatçı, ta-

rihçi, arkeolog, nörolog ve bilim insanının 70’in üzerindeki projesi beş farklı

mekanda sergilenecek. 3. İstanbul Tasarım Bienali’nin bu yılki sergi mekanları

Karaköy’deki Galata Özel Rum İlköğretim Okulu, Studio-X İstanbul ve Depo,

Bomonti’de yer alan Alt sanat mekanı ve girişin müze biletiyle yapılacağı İstan-

bul Arkeoloji Müzeleri olacak.

www.iksv.org