Previous Page  41 / 100 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 41 / 100 Next Page
Page Background

rum. Şu anda cep telefonlarımızdan iste-

diğimiz şarkıya ulaşabiliyor isek müzik as-

lında bu teknolojiyle bütünleşmiş demektir.

İstediğimiz şarkıya ulaşıyoruz, istediğimiz

şarkıyı istersek cep telefonumuza indiriyo-

ruz, istediğimizde dinleyebiliyoruz, istersek

aylık abonelikler alıyoruz. Teknoloji bu sek-

tör ile iç içe yaşayabiliyor ve bayağı ilerlemiş

durumda. Bizim de ‘Netd’ müzik kanalımız

var, Youtube’ta ve geçtiğimiz ay en çok izle-

nen dünya birincisi oldu. ‘Netd’, Youtube’ta

girip abone olabilirsiniz. Bugün için 2 mil-

yon 53 bin abonesi var.

Müziğin içerisinde artık elektronik alt yapı-

lar, akustik çalışmaların bile içine girdi. Tek

başına akustik bir şey yaptığınız zaman,

şarkı yaptığınız zaman sound daha zayıf

kalıyor. Mutlaka onu elektronik bir takım

sesler ile desteklemeniz gerekiyor. Böyle bir

dönemden geçiyoruz.

Müzik piyasasının geleceği hakkında

ne düşünüyorsunuz?

İyi olacağını düşünüyorum. Çünkü bu in-

ternet depremi ki şimdi müzik sektörü ola-

rak interneti biz kontrol etmeye çalışıyoruz,

uçsuz bucaksız. Sürekli ücretsiz müzik su-

nan bir mecra internet ama tüketici yavaş

yavaş bilinçleniyor. Itunes, Apple Music,

Ttnet, Turkcell Music, Spotify, Youtube’da

bizim Netd kanalımız gibi platformlara üye

olarak ayda beş, 10 TL gibi paralar vererek

sonsuz müzik dinleyebileceği, önemli

platformlar oluşuyor. Diğerlerinde

biz sadece içerik veriyoruz.

Siz müzik dinlemeyi seviyor mu-

sunuz? Örneğin şu an İstanbul

Radyo’sundayız. Canlı müzik

programı yapıyorsunuz. Bu sizin

hobiniz mi, işiniz mi? Dinleniyor

musunuz şu anda?

Bir yandan dinleniyorum, bir yandan

da çok büyük bir zevk ile çalışıyorum.

İkisini bir arada yapabiliyorum. As-

lında bir yandan da kafamı çok farklı

bir noktaya götürüyor. İki saat bo-

yunca bütün işlerden, bütün düşün-

celerimden arınıyor, sadece radyoda

bir konuk ile birlikte güzel müzikler

dinliyor, program yapıyoruz. Benim

için hem çok iyi bir iş, hem de çok gü-

zel bir terapi oluyor. Zaten dinleyen-

ler açısından da herhalde bir terapi

gibi oluyordur.

Bugüne kadar Ajda Pekkan, Mu-

azzez Abacı, Sezen Aksu, Tar-

kan, Sertap Erener gibi birçok

ünlü isim ve star ile çalıştınız.

Yıllara meydan okuyan sanat-

çıların size göre başarı formülü

nedir?

Yenilgiden korkmamak, denemekten

korkmamak, yeniliklere açık olmak

ve kaybettiğinde de tekrar ayağa kalkabil-

mek gibi bir iradeye sahip olmak starların

en önemli özellikleri. Bunlara sahip olduğu-

nuz zaman kendi alanınızda da star olabilir-

siniz. Çok büyük starlarlar ile çalıştım. Çok

yenilerle de çalıştım. Zaman içerisinde artık

onların da büyük starlar olduğunu gördüm.

Star olabilmek için… Birincisi uygunluk, o

işe uygun olmalısınız. İkincisi uyumluluk.

Yaptığınız işle ilgili sektöre uyumlu olma-

nız, insanlar ile iletişiminizin güçlü olması

ve onlar ile doğru ilişkiler kurmanız lazım.

Üçüncüsü tutarlılık. Yaptığınız işte tutarlı

olmanız lazım. Bugün başka, öbür gün baş-

ka bir şey yaparsanız tutarlı bir çizginiz ol-

maz, verimli olmaz, zigzaglar çizersiniz. Bu

tutarlılığın içinde hem müzikal çizginizde

tutarlık var, hem de ikili ilişkilerinizde tu-

tarlılık var. Bir söz veriyorsanız tutmanız

lazım. Bütün bunların sonunda da kazana-

cağınız güveni boşa çıkarmamanız, istik-

rarlı olmanız lazım. İyi bir ekip çalışması

yapmak lazım. Megaloman olmak ya da

çok hırslı olmak işin içerisinde bir parça var

ama abartmamalı.

Siz müzik yaptınız mı?

2000 yılında hobi olarak kendim bir albüm

yapmıştım. Adı ‘Herkes Özgürdür’ idi. Mo-

ulin Rouge’un da yönetmeni olan ünlü yö-

netmen Baz Luhrmann’ın sözlerini yazdığı

İngilizce parçayı cover’lamıştım Türkçe

sözleriyle.. Onu görünce DoğanMüzik bana

teklif yaptı. Gelin burada beraber çalışalım

diye. Beklemediğim bir basamak oldu diye-

bilirim.

Kendinizi star gibi görüyor musunuz?

Ben kendimi burada hizmet eden çok

önemli bir dişli olarak görüyorum. Yani bir

saat gibi düşünün olayı. O saatin içerisinde

uyumlu çalışan bir dişliyim. Önemli miyim?

Çok önemli değilim. Önemsiz miyim? Çok

önemsiz de değilim. Küçük bir dişli bile doğ-

ru işlemez ise o saat ya geri kalıyor, ya ileri

gidiyor, ya da duruyor. Saatin içeri-

sindeki önemli dişlilerden birisiyim

diyelim. Ama hiçbir zaman starlar ile

çalışıyorsanız siz star olamazsınız.

Siz ne tip müzik dinlemeyi sevi-

yorsunuz?

Ben her türlü müziğin iyisini seviyo-

rum. ‘Mutlu Ol Yeter’i kim sevmez.

Hatasız Kul Olmaz’ı kim sevmez?

Herkes sever. Çok iyi rock şarkıları

var. Şebnem Ferah’ın bazı şarkılarını

kim sevmez. Teoman’ı kim sevmez?

Bunun yanı sıra pop da çok güzel

şarkılar var. Her müziğin iyisini din-

lerim.

Müzik dinlemenin yanı sıra evi-

nizde yemek yapmaya zaman

ayırıyor musunuz?

Evde çok vakit geçiremiyorum ama

yemek yapmayı seviyorum. Karnıya-

rık, pilav, yeşil fasulye yaparım.

Kütahya Porselen markası ve

ürünlerini kullanıyor musunuz?

Özellikle hafta sonları eve çok yakın

dostlarımız geliyor. O da üç kişi, dört

kişidir en fazla. Konuklarımı ağırlar-

ken Kütahya Porselen markasının

tabaklarını, bardaklarını kullanmak-

tan büyük keyif alınıyorum. Özellikle

kahve fincanlarını Türk kahvesi içer-

ken kullanmayı seviyorum.

Star olabilmek

için… Birincisi

uygunluk, o işe

uygun olmalısınız.

İkincisi uyumluluk.

Yaptığınız işle ilgili

sektöre uyumlu

olmanız, insanlar ile

iletişiminizin güçlü

olması ve onlar

ile doğru ilişkiler

kurmanız lazım.’

Doğan Müzik Yapım

A.Ş. (DMC)

Genel

Müdürü ve MUYAP

Yönetim Kurulu Üyesi

Samsun Demir

OCAK-ŞUBAT 2016

NG

41