34
MİMAR
SUYABATMAZ DEMİREL MİMARLIK
meslek dalından şu yönüyle farklı: Üretimleriniz yıllar sonra
ortaya çıkıyor. Mesela ‘G-Plus’ projemiz. İlk o proje ile ortak
çalışmaya başladık, hala bitmedi. Süreç öyle bir işliyor ki,
belki üç-dört yıl sonra biten bir dünya iş üretmiş olacağız.
Hızlı bir şey yok; olması talep ediliyor sadece. Üretkenlik
dediğimiz, zaman isteyen bir şey.
Malzeme seçiminde de titiz davranıyorsunuz tabii ki.
Aynı markalarla mı çalışıyorsunuz? NG Kütahya Seramik
ile de çalışıyor musunuz?
Henüz çalışmadık. Aslında pek seramik kullanmıyoruz. Ge-
nellikle doğal malzeme tercih ediyoruz. NG Kütahya Seramik
ürünlerini inceledim. Bazen bir şey vardır; hoşunuza gider, ilgi-
nizi çeker ama siz kullanmazsınız. Biz malzemenin hep bir adım
geride olmasını istiyoruz. Kendisini gösteren bir malzeme ya
da duvar yüzeyini kullanmak yerine, her şeyin kendi içinde bir
armonisi olmasını, bütünün öne çıkmasını önemsiyoruz.
Şehirlerin yeni yapılanması hakkında ne düşünüyor-
sunuz?
Bir şeyler için zamanımız vardı yıllarca. Türkiye bekledi,
bekledi, bekledi… Sonra o 15 günde ya da 10 günde mi-
mardan talep eder gibi kenti üretmeye başladı, çok alelacele
bir şekilde. Şimdi üretiliyor ama acaba nasıl? Bu kadar ça-
buk kararlar alınarak şehrin akıbetini belirlemek iyi bir durum
mu? Bundan çok emin değilim. Tabii ki yeni yapılar yapıl-
sın. İnsanlar çok konforsuz yaşıyorlar ve çalışıyorlar. Buna
alıştık. Kaldırımı olmayan bir şehirde yaşıyoruz. Kaldırımların
ortasında direkler var. Araba park edecek yer yok. Şimdi de
yeni bir şey geliyor ama iyi bir şey değil! Bu defa bahsetti-
ğimiz sorunları belki barındırmıyor. Önünde boş alan var,
kaldırımlar, otoparklar var. Her şey çok iyi organize olmuş,
ancak niteliksel sıkıntılar var. Üretirken bunları atlamamamız
gerekiyor.
Tao projesi.
Salt’ın içindeki sinema salonu.
Beyoğlu İstiklal Caddesi’nde
yer alan Salt’ın içindeki
sinema Suyabatmaz Demirel
Mimarlık tarafından
yapılmış. Kapısı olmayan
halka açık bu mekan, farklı
sosyal etkinlikler için özgür
bir buluşma noktası.