52
RÖPORTAJ
SERDARGÜLGÜN
ilham alarak kumaş tasarlamayabaşlamamlaoldu. Bunudaha
sonra başkamarkalar takip etti ve ben yeni bir dünyaya adım
atmış oldum.
Çalışmalarınız Osmanlı’nın hangi alanlarında yoğun-
laşıyor?Ençok ilgi duyduğunuzbölümhangisi?
Osmanlı’nın beni en çok ilgilendiren kısmı Osmanlı hat
sanatı veOsmanlı kumaş sanatı. Senelerdir bu tür bir kolek-
siyon yapmaya çalışıyorum. Osmanlı kumaşlarının bir uzan-
tısı olarak Osmanlı iç mekan oluşumu da diğer ilgilendiğim
konulardan biri. Osmanlı yemeği ve yemek yeme adetleri de
beni heyecanlandıran bambaşka bir konu.
Assouline’dan çıkan Kapalı Çarşı hakkında yazdığı-
nız kitabın ardından yine titiz bir çalışmanın emek dolu
ürünü olanOttomanChic’i hazırladınız. Kitabın basılma
sürecindenbizebahsedermisiniz?
KapalıÇarşı kitabınınçokbaşarılı olup tükenmesindensonra
Assouline yeni bir kitap yapmayı teklif etti. Ben de Osmanlı’da
yaşam kültürü üzerine bir kitap yazmayı çok arzu ediyor-
dum. Yaptığımız toplantılarda “Ottoman Chic” yani “Osmanlı
Şıklığı”nın bizim için doğru başlık olduğuna kara verdik. Yakla-
şık iki sene boyunca çalıştım, fotoğrafları uluslararası ünü olan
İsviçreli fotoğrafçı Reto Guntli çekti ve harikalar yarattı. Ayrıca
kitapa19.yüzyıldaOsmanlı saraylarının içini çekmişolanAbdul-
lahFreresveKargapoulo’nun fotoğrafları dagirdi.Sonuçbence
çok etkileyici oldu. Geçmişten bugüne Osmanlı şıklığının nasıl
geldiğini vebugünenasıl taşındığını anlatanbir kitapoldu.
Kitabı hazırlarkenOsmanlı Sanatı hakkında keşfetti-
ğiniz yeni şeyler oldumu?
Osmanlı Sanatı’nı keşfetmeye bir ömür değil, ömürler yet-
mez.Kitapçalışmalarını yaparkendahaöncedüşündüğüman-
cak yazıya dökünce benim için de somutlaşan pek çok konu
oldu. Osmanlılarınbüyük bir görkemin içinde nasıl zarif kalabil-