NG Dergi - Sayı 32 - page 99

99
Renkler,
dokular ve
çeşitlemeler
Ankara’dageçmiş yıllardapek çok
sayıda karma sergide yer almış
Sanatçı Ayşegül TürediÖzen ‘Renkler,
Dokular veÇeşitlemeler’ adını
verdiği 22. kişisel sergisini Ankaralı
sanatseverlerle buluşturdu.
S
anatçı Ayşegül Türedi Özen sanat
çalışmalarına ilişkin görüşlerini şöyle
dile getiriyor. “33 yıl önce elime ve gönlüme
bulaşan seramik çamuruyla vücut bulan se-
ramiklerimin öyküsünde doğadaki mükemmel
düzenden etkilenişimin görüntüleri, seramik
kuşlar ve ağaçların yorumlarıyla; insana özgü
bir yaşammücadelesinin görüntüleri ise, evle-
rin yorumlarıyla hayat bulurlar. Kuşlar, ağaçlar
ve evler üçgeninde gidip gelen form çeşitle-
melerim; kimi zaman iki, kimi zaman da üç
boyutlu olarak şekillenirler. Çamura her do-
kunuşumda, çocuksu bir sevinçle çalışmaya
başlarım. Bu çalışma ise çamurla tornada,
kalıpta ya da elde oynadığım bir tür oyundur.
Çamurla oyunun gerekmesajı ileten, gerekse
algılayan açısından sınır ve yasak tanımayan
insancıl bir özgürlük olan sanat adına yapıldı-
ğında ise, çok zor bir oyun olduğunu bilirim.
Son zamanlarda teknoloji çağının akıl almaz
yeniliklerine öylece bakakalıyorum. Hızın, de-
ğişimin ve ‘kullan-at’ düşüncesinin egemen
olduğu bu çağın getirdiklerinin yanında; gö-
türdüklerine, unutturduklarına, nice değerlerin
göz ardı edilişine de tanık oluyorum. Yaşadı-
ğım mahallenin sokaklarında dolaşıyorum,
meyveağaçları vebinbir çeşit renkli çiçeklerle
bezeli bahçelerin sevimli, sıcacık birbirinden
güzel dış görünüşleriyle; pencerelerinden,
bacalarından yaşanmışlıkların süzüldüğü,
komşusunun güneşini kapatmayacak kadar
saygılı, rüzgarını kesmeyecek kadar zarif ev-
lerin bir bir yıkılışına tanık oluyorum. Şimdiler-
de müstakil güzelliklerin yerine dip dibe, yan
yana, gözgözeçokkatmanlı betondanduvar-
lar yükseliyor. Toprağı, ağacı, çiçeği veböceği
yutan açgözlü beton duvarlar… Gökyüzünü,
bulutları, ağaçları, güneşi bile görmekte güç-
lük çekiyorum artık; nefes alamıyorum! Süslü
püslü, gösterişli, görkemli ezici güçleriyle öy-
lece duran beton evlere bakıyorum; betonlaş-
mış geleceğin seyircisi olmaktan ürküyorum.
Bu durum karşısında hüzünlerimi, neşelerimi,
heyecanlarımı, öfkelerimi, kırılganlıklarımı, kız-
gınlıklarımı anlatabildiğim bir tek şey var; o da
seramiklerim… İçdünyamıngelgitlerini, yoğun
duygu atmosferlerini dillendirirler. Bu yüzden
sırça köşklerim var; bu yüzden misket kuşla-
rım,misket ağaçlarım var; bu yüzdengelenek-
sel çömleklerle birleştirilmiş çalışmalarım var;
bu yüzden tabaklar, karolar üstünde geçmişle
bütünleşen düzenlemelerim var…Seramikten
renkler, dokular ve çeşitlemelerle çığlıklar atı-
yorum. Söz söylemek, haykırmak istiyorum.
Betondan yükselişlerin karşısında çaresizliği-
min ilacını arıyorum.”
Sanatçı Ayşegül Türedi Özen; Ankara’da
geçmiş yıllarda pek çok sayıda karma sergide
yer almış ve iki kişisel sergi gerçekleştirmiş. Bu
kez ‘Renkler, Dokular ve Çeşitlemeler’ adını
verdiği 22. kişisel sergisini, 16 Nisan 2014 ta-
rihinde, Ankara Hacettepe Üniversitesi Ahmet
GöğüşSanatGalerisi’ndeAnkaralı sanatsever-
lerle buluşturmuş. Halen ‘Çamurla Oyun Evi’
adını verdiği özel atölyesindeçocuklara yönelik
sanat eğitimciliğini de sürdürmekte olan Prof.
Ayşegül Türedi Özen; sergidekırmızı, beyaz ve
şamotlu çamurlarla tornada, kalıpla ve serbest
elde şekillendirme yöntemleriyle yapılmış Sor-
kunçömlekleri; cammisket, ahşap,metal ve ip
gibi malzemelerle de zenginleştirilmiş. Sergide
sanatçının111 seramik eserine yer verilmiştir.
SemaGüral Sürmeli,
Ayşegül Türedi Özen (sağda).
1...,89,90,91,92,93,94,95,96,97,98 100,101,102,103,104,105,106,107,108,109,...116
Powered by FlippingBook