NG Dergi - Sayı 51

OCAK-ŞUBAT-MART 2020 / 51 yatak örtüleri… Kapalıçarşı benim için çok önemli bir ilham kaynağı oldu. 1720’lerde Yunan adalarından gelme denizkızlı, Balkan çiçekli, hayat ağaçlı işlemelerim benim için çok kıymetli. Tüm bunlar Osmanlı İmparatorluğu’nun büyüklüğünü işaret ediyor ve ona her baktığımda, o dönemlerde bu desenleri yaratan insanları hayal ediyorum. Kültürel değerleri dünyaya anlatmak gibi bir misyon taşıdığını düşünüyor musunuz? Yerel dokumaların dünyadaki kültürel mirasın bir parçası olduğunu ve birbirleriyle daha fazla bağlantıya giren bir dünyada olduklarını, simgesel pek çok desen kalıbının, ortak bir dili olduğunu düşünüyorum. bir etken olmasına rağmen, son zamanlarda oraya gittim ve bu beni şu anda ‘Japonya Yolculuğu’ adlı bir duvar kağıdı koleksiyonu hazırlamaya yönlendirdi. Aslında ben en büyük seyahati antika pazarlarında yaşıyorum diyebilirim. Büyük evlerin boşaltılan çatı katlarından eskicilere düşen mücevher değerindeki kumaşlar arasındaki yolculuklar paha biçilmez benim için. Osmanlı kumaşları hakkında ne düşünüyorsunuz? İstanbul’da bir çalışma yaptınız mı? Osmanlı kumaşı benim ilk aşkımdı ve gençken sık sık İstanbul’a giderdim. Topkapı Sarayı’nda hayranlıkla izleyebileceğiniz 16. yüzyıl kaftanları, 19. yüzyıldan kalma işlemeler, YEREL DOKUMALAR, DÜNYA KÜLTÜR MİRASININ BİR PARÇASI VE BİZE TÜM KÜLTÜRLERİN BİRBİRLERİYLE BAĞLANTISINI HATIRLATIYORLAR

RkJQdWJsaXNoZXIy NzI1MDQ=