NG Dergi - Sayı 51

50 / OCAK-ŞUBAT-MART 2020 YAŞAM/ PORTRE hissediyordum. Bu buluşma anı benim için çok özeldi,” diye anlatıyor Jennifer Shorto kumaşlarla başlayan ilk serüveninden bahsederken. O an itibariyle tekstil Shorto için sanatın bir dalıydı ve bundan sonraki tüm kariyeri boyunca da renk, madde ve desenlerin ritmi üzerine düşünmeye devam edecekti. Bu röportaj seyahatlerinden aldığı ilhamla çok özel kumaş ve duvar kağıtları yaratan bir tasarımcının renkli hikâyesini paylaşmak üzere hazırlandı. Tekstildeki tüm desenler aslında bir kimlik kartı gibi, üretildikleri kültürleri yansıtıyor. Bakar bakmaz Japon ya da Hint kökenli olduğunu anlıyorsunuz. Bu sizi arkeolojik bir yolculuğa çıkmış gibi hissettiriyor mu? Buna tamamen katılıyorum ve özellikle tekstilin detaylarını bu gözle incelerken, kültürlerin kendi içindeki karmaşıklıkları bile çözebilirsiniz. Örneğin Nijerya’nın Aso Oke kumaşlarına bir bakın, ya da Gana’lı bazı dokumacıların tekstillerine taşıdıkları renklere… Bu çok heyecan verici bir yolculuk. Yerel kumaşlar özellikle bazı modern mekanlarda pek tercih edilmezler. Oysa sizin tasarımlarınız her ne kadar otantik özellikler taşısa da aynı zamanda modernler… El yapımı tekstillerin keskinliği ve güçlü renkleri, modern bir alana entegre olmalarını zorlaştırabilir. Çünkü içerdikleri derin duygular onları mekân içerisinde hemen baskın kılar. Ama samimi fikrim şu: Çağdaş tekstiller çoğu zaman o kadar kusursuz ki, uyuşturuluyorlar. Buradaki zorluk, çağdaş dekoratörlerin ihtiyaç duyduğu şıklığa ulaşmak için düzenlerken duygusal kaliteyi korumaya çalışmaktır. Sizi en çok etkileyen kumaşlar hangileridir? Birçok tekstil ürününü seviyorum ve her zaman daha fazlasını görmekle ilgileniyorum. Öte yandan, takıntılarım olduğunu da itiraf etmeliyim. Bunların başında da Osmanlı tekstilleri geliyor, Batı Afrika sahilleri ve tabii ki Japonya. Kumaşla başlayan bu ilişki sizi daha çok seyahat etmeye yönlendirdi mi? En çok nereye gittiniz, hangi ülkeler sizi daha çok etkiledi? Bu ilgi, diğer kültürler hakkındaki merakımı artırdı. Brezilya ve Meksika’da yaşadım ve defalarca Türkiye, Keşmir ve Hindistan’a seyahat ettim. Japonya çok güçlü Jennifer Shorto tasarımı ‘Shea Tree’ kumaşı, jamesshowroom.com Shorto koleksiyonundan antika bir tekstil.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzI1MDQ=