NG Dergi - Sayı 37 - page 67

sanat ilehikayeleranlatmayabayılıyorum.
Hayal projeniz nedir?
İmza projelerde daha çok çalışıyor olmak.
Bu Brezilya’da neredeyse imkansız! Fakat
yurtdışındaprojeleryapıyorolmayaaçığım.
Otel, restoranprojeleri almayı seviyorum.
Bize son projenizden bahseder misi-
niz?
Bu sabah itibari ile bir ‘ağaç evler’ projesi
ile ilgili çalışmayabaşladım.Aynı anda fark-
lı projeler üzerinde çalışıyor olmak benim
yaratıcılık süreciminbir parçası. Ben çoklu
görevadamıyım.
Nelerden ilham alıyorsunuz? Müzik,
yemek, seyahat, duygular...
Hepsi. Hayatımızınbizim en iyi araştırma-
mız olduğuna inanıyorum. Her zaman, her
şeyi gözlemliyorum ve bu herhangi bir şey
olabilir. Tüm dünya benim için Pinterest
gibi, bendepin’lerimi organizeediyorum.
Dünyadaki favori yeriniz nedir?
Sao Paulo’da çalışmayı seviyorum, çün-
kü Brezilya’nın en iyi ve en kötü hallerini
yansıtan bir şehir. Fakat şu sıralar taşın-
mayı düşünüyorum. Bu belki Miami ola-
bilir. Brezilya’daki en büyük problemimiz;
fakirlik, kötü ekonomi, yüksek vergiler ve
şiddet.
En beğendiğiniz sanat eseri nedir,
merak ediyorum.
Değişir, fakat İspanyol Velazques’in ‘Las
Meninas’ı olabilir bu. O resimdebir şeyler
var ve bir şeyler oluyor. Bir reprodüksiyo-
nunuedindimzaten.
Hangi mimarın hangi projesine do-
kunuşlar yapmak istersiniz?
Brezilyalı mimarların proje renovasyonla-
rında çalışmayı isterim. Örneğin Villano-
vaArtigas, Artacho Jurado, RinoLevi. Bu
isimler yabancı gelebilir, fakat Brezilya’nın
Frank LloydWright’ları kendileri. Ne ya-
zıkki güzel hatıralarımızı korumakgibi bir
yönetimsistemimizyokbizim.Kültürelde-
ğerlerimizi koruyamıyoruz, çoküzücü!
Hangi renk sizi yansıtıyor ve tanım-
lıyor?
Siyah.
Peki, favori renginiz hangisi?
Beyaz.
Birmimar, bir patron, bir sevgili, bir
insan olarakhangi özellikleriniz sizi
diğerlerinden farklı kılıyor?
Hikayedeki kötüadamolabilirimbiraz.Se-
vilmeyenamaaynızamandaçokdasevilen.
Biraz karışık bir karaktere sahip olmadan
iyi birhikayeanlatılmaz, değilmi?
Tıkandığınızı, sıkıştığınızı hissettiği-
niz zamanne yapıyorsunuz?
Uyduruk filmler izlemeyebaşlarım.Neden
bilmiyorum ama kurgusukötüolan filmler
yaratıcılığımı tetikliyor.
Peki dövmeleriniz?
Benimdüşünceleriminbirerparçası hepsi.
Popülerkültürüseviyorum,busebeptende
vücudumdaolmalarınakararverdim.
Projelerinizdeen çokhangimarkala-
rı kullanmaktanhoşlanıyorsunuz?
Geneldemarkadeğil, tasarımcı seçiyorum.
Patricia Urquiola, Jaime Hayon, TomDi-
xon, Philippe Starck, Marcel Wanders ta-
sarımları kullanmayı seviyorum. Bir haya-
limvar,odabirgünMoooi için tasarlamak.
Çoğu projenizde piksel canavarla-
rı kullanıyorsunuz değil mi? İmzanız
gibi dediyebilirizbelki. Neyi hoşunu-
zagidiyor?
Atari oyunları benim çocukluğumu temsil
ediyor.O sembollerinhepsi benim içinha-
yal gücümün takendisi.Çokgüzeller!
Trendleri takip ediyormusunuz?
Günün trendi nedir, aslabilmem.
Mobilya tasarımlarınızdan bahseder
misiniz?
Bir şeylere ihtiyacım olduğu zaman tasar-
lıyorum yalnızca. Aklımdaki ve ihtiyacım
olanmasayı bulamadığım zaman birmasa
tasarlıyorumörneğin.Kendimçözüyorum.
Bubenim tasarımsürecimveyöntemim.
Türkiye’den bildiğiniz bir mimarlık
stüdyosu yadabir proje varmı?
Tabii ki! Bence Autoban’ın ortağı olabi-
lirim. Yaptıkları işi beğeniyorum, üç aşa-
ğı beş yukarı aynı yaşlardayız ve müzik
grubu Kraftwerk’in büyük hayranıyım;
Autoban’ın işlerini anımsatıyor bana. Lo-
golarını daseviyorum.
Gelecekteki hayal işiniz nedir?
Tümdünyayı fethetmek.
Ve son olarak, mimar/tasarımcı ol-
mak isteyenlere vereceğinizbir tavsi-
yeniz varmı?
Vazgeçin.(Gülümsüyor)
Aynı anda farklı
projelerde çalışmak
benim yaratıcılık
sürecimin bir parçası.
Ben çoklu görev
adamıyım. Projenin
büyüklüğü ya da
küçüklüğü benim için
önemli değil.’’
eYLÜL-KASIM2015
NG
67
1...,57,58,59,60,61,62,63,64,65,66 68,69,70,71,72,73,74,75,76,77,...100
Powered by FlippingBook