tesisleri olmasa benim bunu yapmama
imkan yok! Gerçekten cam sanatı dünya-
sı için bu kadar önemli, bu sayıda uluslar-
arası sanatçıyı bir araya getirmek başka
türlü pek mümkün değil. Amerikalı, Çek,
Avustralyalı sanatçılardan tutun da, İzmir
Kuruderenazarboncuğuyapımcılarınaka-
dar toplam11sanatçıgörüntülüyoruz.Ara-
larındaTürksanatlarındannazarboncuğu,
tezyinat ve çeşm-i bülbül çalışmaları var.
Farklı tekniklerde uygulama yapan 11 sa-
natçıyı, üç ayrı konuda inceledim. Sanatçı,
teknik ve eser. Daha fazla açıklamam için
filmi izlemeniz lazım.Gelelim filminmüzi-
ğine: Bir elektro gitar konçertosu yazdım.
Belgeselin ismi ‘The Glass’ (Cam), kon-
çertonun ismi de ‘TheGlass’ (AnElectric
Guitar Concerto.) İsminin İngilizce olma-
sınınsebebi, bukonçertonunve filminyurt
dışındaki festivallerdeperformansı vegös-
terimlerininyapılacakvedünya cam sana-
tı ilgilenenlerine ulaşacak olması. Filmin
Geçtiğimiz
kış aylarında
Riva’daki CamOcağı
Vakfı’nın tesislerine
gitmeyebaşladım ve
cam sanatı ustalarını
izledimbol bol.”
‘Günahı Boynuma’ şarkısının sözleri
vemüziği nasıl doğdu?
Öncemelodi, sonra da sözler geldi. Sözle-
ri düz yazı halinde iki, üç sayfa yazdım ve
sonra da melodiye uygulayıp şarkı haline
getirdim. Ben şarkı sözü yazarken düşün-
mem ve konu aramam. O an içimden ne
geliyorsaönceklavyeyeakarveşarkının is-
mindenkonusunakadarher şeyogramer-
siz düz yazının içindedir. Duyguları zihnin
elemesiveyargısıolmadançıkarması lazım
ortaya. Dolayısıyla durmadan, okumadan
uzunuzunyazarım.Hiçdeanlamaramam
en başta. Sonradan dönüp bakarım ve as-
lında o an bilinçaltı ben farkında olmadan
ne haldeyse ekrana düşmüştür. Gerisi de
şarkı yazmanın sanatınave sonrada zana-
atınakalır. Şarkıyı dinleyinvenasıl bir ruh
hali içinde olduğumu anlayın şudönemde.
Hepimizin ortak paydası olan bir konu
hakkında ‘Günahı Boynuma’. Haksızlık ve
iftira...
Yeni single albüm çalışmanızın yanı
sıra Türkiye ve yurt dışında konserle-
riniz devam ederken, bir yandan da
yapımcılığını üstlendiğiniz ‘Cam Sa-
natı’ belgeselinin çekimlerini sürdü-
rüyorsunuz. Cam sanatıyla tanışma-
nız sonrasındabelgeseledönüştürme
fikri nasıl doğdu?
Bir yıl öncesine dayanıyor. Geçtiği-
miz kış aylarında Riva’daki Cam Ocağı
Vakfı’nın tesislerine gitmeye başladım ve
cam sanatı ustalarını izledim bol bol. Çok
etkilendim. Camın kor ve akışken halden,
donup, hayatımıza giriş sürecini müziğin
yapım süreciyleözdeşleştirdim. Farklı tek-
nik ve uygulamalar ile oluşturulan eserler
veobjeleraynımüzikparçaları gibi, yoktan
var oluyor gibi. Bu süreci müziğe dökmek
istedim. Tabii daha önce görselini istedi-
ğim gibi kaydetmem gerekiyordu. Bu şe-
kilde girdim çekim sürecine. Çekimler sü-
rerkende yavaş yavaşmüziği bestelemeye
başladım. Belgeselin hem çekimleri, hem
demüzikyazımsüreci haladevamediyor.
Belgeselin içeriği hakkındabilgi verir
misiniz?
Uluslararası ün kazanmış yabancı veTürk
cam sanatçıları ve ustaları her yaz Cam
Ocağı’nda atölye çalışmaları yapıyor. Öğ-
renciler ise hem Türkiye, hem de yaban-
cı ülkelerden oluyor. 10-15 gün süren bu
atölyeleri yapan sanatçılardan ve Cam
Ocağı’ndan filmlerini çekmek için izin al-
dım. Zaten bu çalışmalar ve Cam Ocağı
MÜZİK
YAŞAM