NG Dergi - Sayı 35 - page 63

63
G
amzeSaraçoğlu’nun2011 yılında taşındığı, deko-
rasyonuStudioPunto – İsmail Öklügil ve ekibi ta-
rafından gerçekleştirilen daire, Nişantaşı’nın tarihi
binalarındanbirinde yer alıyor. Saraçoğlu’ndanofisi, çalışmaları
vemarkasının10 yılını kutladığı özel hautecouturedefilesi hak-
kındabilgiler aldık.
Atölyenizin, ofis ve showroom’unuzun bir arada ol-
duğu dairenin dekorasyonunu gerçekleştiren ‘Studio
Punto’ ilenasıl bir arayageldiniz?
Buraya taşınmadan önceki, yine Nişantaşı’ndaki eski ye-
rimin dekorasyonunu da ‘Studio Punto’ yapmıştı. Orası yıkılıp
biz 2011 yılında Nişantaşı’ndaki bu tarihi binaya geldiğimizde,
yeni adresimizin dekorasyonunu yine İsmail Öklügil ve ekibinin
gerçekleştirmesini istedim.
Daireyi teslim aldığınızda burası nasıldı, ne tip deği-
şiklikler yaptınız?
Daireyi teslim aldığımızda tertemiz olmasına rağmen biz
kendi kimliğimize, ‘Gamze Saraçoğlu’ markasına uygun an-
lamdadeğişiklikler yaptık.Özellikleatölyenindeburadaolması-
nı ve yaşananüretim sirkülasyonunu seviyorum.
Buranınnasıl bir yer olmasını hayal ettiniz?
Benyapı olarakdahaçokdoğal dokuları tercihediyorum.Gö-
rünüşolarakkendimdeöyleyim.Yapayvezorlamaşeyleri sevmi-
yorum. Koleksiyonlarım da öyle. Renk seviyorum ama çok canlı
renkleri dekorasyondakullanmayı sevmiyorum. Çalıştığımmeka-
nın dekorasyonundamümkün olduğu kadar sade, yalın renkleri
kullanmayı tercih ediyorum. Çok renkli şeyler görmeyi sevmiyo-
rum.Bir deher sezonkoleksiyon renkleri değişiyor.Dekorasyon-
da rengin olması benim için bir dezavantaj. O yüzdenmümkün
olduğu kadar vizon veuçukgrilerin, sıcakgrilerin, beyazınhakim
olduğu, doğal malzemelerin kullanıldığı dekorasyon çözümlerini
tercihediyorum.Buneden ileahşabı çokkullandık. İsmailÖklügil,
zemindeki parkeleri doğal haliylebıraktı. Çok ufak yerlerdebürüt
betonkullandık.Bazı duvarlar tamamen taşhaliylekaldı.Burada,
kendi odamda, binanın tuğladokuludoğal duvarı korundu.Oda-
mınön tarafta, daireningirişinde olmasını çok istiyordum. Burası
eski bir bina olduğundan çok geniş alanımız yoktu ve ben atöl-
yeyi bölmek istemedim. Yıllardır beraber çalışıyoruz. Ayrıca be-
nim içinmasaönemli, çünkü zamanımhepburadageçiyor. Ben
çokdüzenli vedisiplinliyim.Kumaşlarımı kullandıktansonrakatlar
kaldırırım ve masam hiçbir zaman dağınık olmaz. Dairenin ana
kapısı evin ilk yapıldığı dönemdeki gibi bırakıldı. Pencerelere de
dokunmadık. Benbir yerindekorasyonunun güzel olmasının ya-
nındaoradaçalışan insanlarınenerjisinindeönemli olduğuna ina-
nıyorum. Ben ve atölye ekibim çok uzun zamandan beri birlikte
çalışıyoruz. Yanımda çalışan insanların hiçbiri değişmedi. Onların
verdiği enerji de var, biz aile gibiyiz. Aynı zamanda buraya gelen
insanların da mekana enerjilerinin geçtiğine inanıyorum. Bu an-
lamdahemdekorasyonun, hemyapının, hemdeNişantaşı’ndaki
bulunduğumuz sokağın enerjisinin buraya gelnlere kendilerini iyi
hissettirdiğine inanıyorum.
Burayı hayatageçirirkennasıl bir proje vardı
aklınızda?
Hephayalimböylebir yermiş. İkramımızdan, çalışan insanı-
mıza, ekibimizden, çayımızdan, sunumumuzdan, çalışma saa-
timize aslında hepsi kendi içinde bir kurgu üzerine kurulu. Ça-
lışma saatlerimiz 09.00-18.30. Ama aslında herkes 08.30’da
gelip, 19.00’da çıkıyor. 2005 yılında kendi atölyemi kurup bu
yola çıktığımdan beri hep hayalim buydu. Hemmarka olarak,
hem dekorasyon olarak, benim ile beraber emek veren insan
yapısı olarak, hep onun üzerine gittik. Herkes burayı kendi evi
gibi benimsiyor. Bir ev formatı var aslında.Müşterilerimizburayı
Enerjisini hazırladığı koleksiyonlarına ve özel çalışmalarına taşıyan, başarılı
ve gençmodacıGamze Saraçoğlu, ekibiyle kurduğu güçlübağları, Nişantaşı’ndaki
ofis, atölye ve showroomkonseptindeki çalışmamekanına yansıtmış. Saraçoğlu
geçtiğimiz aymarkasının 10. yılını bir haute couture defilesiyle kutladı.
YapımZelihaKöşlü, Fotoğraflar İsaArslan
Bitmeyen ilham
1...,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62 64,65,66,67,68,69,70,71,72,73,...116
Powered by FlippingBook